Met één hand uit het zand

Om goed uit de greenside bunker te komen, moet je de bounce van de club gebruiken. Thomas Detry legt uit hoe je dit doet en traint.
@media (max-width: 679px){#fig-60fb3729de3b2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fb3729de3b2 img{#fig-60fb3729de3b2 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60fb3729de3b2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fb3729de3b2 img{#fig-60fb3729de3b2 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60fb3729de3b2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fb3729de3b2 img{#fig-60fb3729de3b2 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60fb3729de3b2 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60fb3729de3b2 img{#fig-60fb3729de3b2 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Met één hand uit het zand

Bij een bunkerslag wil je de achterkant van de zool (de trailing zege) het zand laten, zodat de club zich niet ingraaft met een ondiepe 'zanddivot' uit de bunker slaat. Dit doe je door de polsen in de downswing eerder te releasen dan bij een chip, en je voor te stellen dat het clubhoofd je handen inhaalt. Op het moment dat je voelt dat de club in de downswing achter je aan 'sleept', moet je de knik in je polsen 'loslaten' en de club releasen.

Wanneer je dit precies moet doen is meer een gevoel dan een standaardpositie. Je kunt het moment vinden door met één hand (je voorste) een bunkerslag te oefenen, want hierdoor móet je het clubhoofd wel releasen. Laat de club gaan als hij wil, sla overtuigend in het zand en laat de bounce helpen om de club onder de bal te glijden. Het maakt niet uit waar de bal naartoe gaat, deze oefening is bedoeld om de goede release te voelen.

Laatste nieuws