Getest: Cobra RADspeed drivers

Door het strategisch plaatsen van het beschikbare gewicht hebben de drie RADspeed drivers van Cobra Golf allemaal verschillende eigenschappen.
@media (max-width: 679px){#fig-60ff705561259 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561259 img{#fig-60ff705561259 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-60ff705561259 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561259 img{#fig-60ff705561259 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60ff705561259 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561259 img{#fig-60ff705561259 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60ff705561259 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561259 img{#fig-60ff705561259 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Cobra RADspeed drivers

Bij alle drie de drivers staat afstand bovenaan de prioriteitenlijst, maar ze leveren het allemaal op een andere manier.

De RADspeed is bedoeld voor snelle swingers die hoge balsnelheid, lage spin en een strakke balvlucht willen. De RADspeed XB biedt optimale stabiliteit en vergevingsgezindheid en daarmee maximale consistentie over het hele clubblad. En de RADspeed XD verandert een slice in een draw.

Laat je fitten om te ontdekken of je de beste prestaties krijgt met de vergevingsgezinde standaardversie, het low spin-model of de draw-driver.

@media (max-width: 680px){#fig-60ff705561d6e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561d6e img{#fig-60ff705561d6e img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60ff705561d6e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561d6e img{#fig-60ff705561d6e img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60ff705561d6e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561d6e img{#fig-60ff705561d6e img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
Er zit relatief veel gewicht voor in het clubhoofd voor extra balsnelheid.

Die verschillende eigenschappen hebben de designers bereikt dankzij Radial Weighting, een technologie waarbij (kort door de bocht) de afstand tussen het zwaartepunt en het gewicht voor- en achterin het clubhoofd zo groot mogelijk is gemaakt.

Klinkt ingewikkeld, maar het resulteert volgens de knappe koppen in de optimale combinatie van balsnelheid, lage spin en vergevingsgezindheid. En dat is precies wat je wilt bij een driver.

@media (max-width: 680px){#fig-60ff705561f81 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561f81 img{#fig-60ff705561f81 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60ff705561f81 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561f81 img{#fig-60ff705561f81 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60ff705561f81 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff705561f81 img{#fig-60ff705561f81 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
Door een titanium chassis en koolstoffiber kroon werd 13 gram gewicht bespaard.

Alle RADspeed drivers hebben een 460 cc clubhoofd met een titanium chassis, een dunne kroon van koolstofcomposiet en een machinaal gefreesd clubblad.

Het T-Bar Speed Chassis is lichter dan bij zijn voorganger en de kroon dunner, wat de ontwikkelaars 13 gram opleverde. Dit werd voorin geplaatst om de balsnelheid te vergroten. Met twee verwisselbare zoolgewichten aan de voor- en achterkant kunnen de vertrekhoek en spin worden geoptimaliseerd.

@media (max-width: 680px){#fig-60ff7055620af img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff7055620af img{#fig-60ff7055620af img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60ff7055620af img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff7055620af img{#fig-60ff7055620af img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60ff7055620af img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff7055620af img{#fig-60ff7055620af img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
Het gewicht is zo ver mogelijk uit elkaar geplaatst om balsnelheid, stabiliteit en spin te combineren.

Het machinaal frezen van het clubblad duurt maar liefst vijfentwintig minuten, maar het stelt Cobra wel in staat om de dikte en ronding vijf keer zo precies te maken in vergelijking met handwerk. Dit maakt het clubblad zeer consistent en – omdat de toegestane limieten dichter kunnen worden benaderd – ook sneller en vergevingsgezinder.

De RADspeed XB en XD drivers zijn ook verkrijgbaar in een lichtgewicht vrouwenversie.

@media (max-width: 680px){#fig-60ff7055621be img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff7055621be img{#fig-60ff7055621be img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60ff7055621be img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff7055621be img{#fig-60ff7055621be img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60ff7055621be img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff7055621be img{#fig-60ff7055621be img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
Het machinaal gefreesde clubblad is veel preciezer dan handwerk.

Naast drivers zijn er ook RADspeed fairwaywoods en hybrides verkrijgbaar.

Ook bij de fairwaywoods zit er zowel voor- als achterin het clubhoofd veel gewicht om balsnelheid, lage spin en een hoge vertrekhoek te genereren. Naast het standaardmodel zijn er een oversized Big Tour, een compacte Tour en een Draw-versie.

De hybrides zijn verkrijgbaar in standaardlengte en in One Length en hebben een dun clubblad voor veel balsnelheid. De rails onder de zool verlagen het zwaartepunt (voor een hoge balvlucht) en verbeteren de interactie met de ondergrond – of het nu van de fairway, uit de rough of uit de bunker is.

@media (max-width: 680px){#fig-60ff7055624ee img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff7055624ee img{#fig-60ff7055624ee img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-60ff7055624ee img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff7055624ee img{#fig-60ff7055624ee img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-60ff7055624ee img.lazyloading{background: #eee;}#fig-60ff7055624ee img{#fig-60ff7055624ee img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
De fairwaywoods en hybrides hebben holle rails om het contact met de grond te optimaliseren.

Alle RADspeed metalwoods zijn uitgerust met Cobra Connect Arccos-sensoren in de grip, om data te verzamelen over al je slagen.

Ze liggen vanaf februari 2021 in de winkel.

Prijzen: € 479 (driver), € 299 (fairwaywoods), € 249 (hybride)

www.cobragolf.com

Golfers Magazine zegt: 'Cobra biedt altijd de modernste technologie en optimale prestaties, maar dan voor een net wat bescheidener prijs dan 'de grote vier'. De F9 en de Speedzone doen de laatst jaren altijd mee voor de podiumplekken en voor de RADspeed zal hetzelfde gelden.'

'Hij is niet opvallend langer dan zijn voorganger, maar slaat wel makkelijker. Het clubhoofd is opvallend stabiel en samen met het consistente clubblad resulteert dit in volop geraakte fairways.'

'Het matzwarte standaardmodel pakt me zijn extra rol iets meer meters, maar voor de meeste amateurs zullen de hogere balvlucht en de extra hulp van de XB, of de slice-elimineerde eigenschappen van de XD de beste resultaten opleveren.'

'De drivers staan overtuigend achter de bal, klinken en voelen bij impact solide en scoren hoog qua vergevingsgezindheid. En dan zijn ze ook nog standaard uitgerust met de Arccos Caddie-grips die informatie over al je slagen kunnen verzamelen en analyseren.'

'Dat is een indrukwekkend totaalpakket zonder zwakke punten.'

Laatste nieuws