Fitness Vrijdag: Core (deel 4 en slot)

Elke editie van Golfers Magazine geeft fitnessspecialiste Liesbeth Pauwels golfgerelateerde fitness- en yogatips. Elke vrijdag delen we er hier eentje met je. Deze week: Bedrieglijke eenvoud.
@media (max-width: 679px){#fig-6566c069afabc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c069afabc img{#fig-6566c069afabc img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6566c069afabc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c069afabc img{#fig-6566c069afabc img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6566c069afabc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c069afabc img{#fig-6566c069afabc img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6566c069afabc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c069afabc img{#fig-6566c069afabc img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}fitness

Er is iets tegenstrijdigs aan de hand met je buikspieren. Ze zijn er niet om te bewegen, maar juist vooral om beweging te kunnen weerstaan. Met sterke buikspieren zorg je ervoor dat je bovenlichaam beter op zijn plaats blijft.

Veel mensen weten niet hoe ze hun core goed kunnen trainen. Dat is jammer want het is zo belangrijk. Het goede nieuws: iedereen heeft buikspieren, ook al zie je ze niet bij iedereen even goed. De een heeft een wasbordje, de ander heeft de spieren goed geïsoleerd en verstopt... Maar voor iedereen geldt: train ze en je zult er veel plezier van hebben, en – misschien wel het grootste voordeel – je zult veel minder last van je rug hebben.

@media (max-width: 680px){#fig-6566c069b06d5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c069b06d5 img{#fig-6566c069b06d5 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6566c069b06d5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c069b06d5 img{#fig-6566c069b06d5 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6566c069b06d5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c069b06d5 img{#fig-6566c069b06d5 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Veel simpeler dan dit kun je het niet krijgen, maar dat wil niet zeggen dat het makkelijk is... Ga op je rug liggen, breng je knieën naar je borst toe en strek beide benen uit in de lucht. Bouw dit net zo lang uit tot je het drie minuten vol kunt houden.

Ook werken aan je fysieke golfdoorbraak? Of je nu een gevorderde golfer bent, heel sportief, niet zo, of een beginner; iedereen heeft baat bij een goede en gezonde manier van bewegen, dat is de vaste overtuiging van Liesbeth Pauwels. Meer informatie vind je op lpgolfperformance.nl.

Alle oefeningen zouden op een gecontroleerde manier uitgevoerd moeten worden, in een veilige omgeving en binnen de fysieke mogelijkheden die individueel bepaald zijn. Daag jezelf uit, maar accepteer geen pijn tijdens je training. Leg bij twijfel contact met een (My TPI) gecertifieerde coach.

  • Tips
  • Corn├ę van der Stelt

Laatste nieuws