Fitness Vrijdag: Core (deel 1)

Elke editie van Golfers Magazine geeft fitnessspecialiste Liesbeth Pauwels golfgerelateerde fitness- en yogatips. Elke vrijdag delen we er hier eentje met je. Deze week: In plaats van sit-up's
@media (max-width: 679px){#fig-6566c5ad1b298 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c5ad1b298 img{#fig-6566c5ad1b298 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-6566c5ad1b298 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c5ad1b298 img{#fig-6566c5ad1b298 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6566c5ad1b298 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c5ad1b298 img{#fig-6566c5ad1b298 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6566c5ad1b298 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c5ad1b298 img{#fig-6566c5ad1b298 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}fitness

Er is iets tegenstrijdigs aan de hand met je buikspieren. Ze zijn er niet om te bewegen, maar juist vooral om beweging te kunnen weerstaan. Met sterke buikspieren zorg je ervoor dat je bovenlichaam beter op zijn plaats blijft.
Veel mensen weten niet hoe ze hun core goed kunnen trainen. Dat is jammer want het is zo belangrijk. Het goede nieuws: iedereen heeft buikspieren, ook al zie je ze niet bij iedereen even goed. De een heeft een wasbordje, de ander heeft de spieren goed geïsoleerd en verstopt... Maar voor iedereen geldt: train ze en je zult er veel plezier van hebben, en – misschien wel het grootste voordeel – je zult veel minder last van je rug hebben.

@media (max-width: 680px){#fig-6566c5ad1bbe8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c5ad1bbe8 img{#fig-6566c5ad1bbe8 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-6566c5ad1bbe8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c5ad1bbe8 img{#fig-6566c5ad1bbe8 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-6566c5ad1bbe8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-6566c5ad1bbe8 img{#fig-6566c5ad1bbe8 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Ga op je rug liggen en breng beide knieën naar je borst toe. Plaats je linkerhand aan de binnenkant van je rechterknie. Strek nu je andere arm en been tegelijkertijd uit en laat ze net boven de mat zweven zónder dat je je onderrug hol maakt. Duw je rug actief in de mat om er zeker van te zijn dat dit niet gebeurt! Hou een paar tellen vast, herhaal tien keer en doe dit zowel links als rechts.

Ook werken aan je fysieke golfdoorbraak? Of je nu een gevorderde golfer bent, heel sportief, niet zo, of een beginner; iedereen heeft baat bij een goede en gezonde manier van bewegen, dat is de vaste overtuiging van Liesbeth Pauwels. Meer informatie vind je op lpgolfperformance.nl.

Alle oefeningen zouden op een gecontroleerde manier uitgevoerd moeten worden, in een veilige omgeving en binnen de fysieke mogelijkheden die individueel bepaald zijn. Daag jezelf uit, maar accepteer geen pijn tijdens je training. Leg bij twijfel contact met een (My TPI) gecertifieerde coach.

  • Tips
  • Corn├ę van der Stelt

Laatste nieuws