Volgens Cobra combineert het T-Rail ijzer de beste eigenschappen van een hybride en een ijzer in één club. Het holle clubhoofd heeft het design van een hybride, wat zorgt voor veel balsnelheid, een hoge balvlucht en volop vergevingsgezindheid. Het clubblad is echter vlak, zoals bij een ijzer, wat de clubs tevens zeer accuraat maakt.
De nieuwe generatie heeft een clubblad met verschillende diktes dat door een AI-computer is ontwerpen. Zo genereer je over een groter deel van het clubblad optimale balsnelheid, wat de consistentie ten goede komt. Volgens Cobra is de 'sweet zone' door deze technologie 30 procent vergroot. Dus als je de bal op de hiel of teen raakt, of te hoog of laag op het clubblad, verlies je minder balsnelheid en lengte.
De brede zool voorkomt dat de club zich ingraaft, en door de rails glijdt hij moeiteloos en beter op lijn over de grond. Het helpt om de bal hoog en recht te slaan. Het voorste deel van de rails is hol, waardoor de zool net achter het clubblad veel flexibeler is geworden om de balsnelheid en vertrekhoek te verbeteren.
Om maximale vergevingsgezindheid te bieden, is bij de combo-set het ijzer-4 vervangen door een hybride-4 (bij de vrouwenset vervangt een hybride-5 het ijzer-5). De T-Rail hybride heeft een lager en dieper geplaatst zwaartepunt dan de ijzers, wat resulteert in een hogere balvlucht – vaak een zwak punt bij lange approaches.
De R-Rail combo-set ligt van half januari 2023 in de winkel.
Prijs (6 clubs): € 949