Cobra Aerojet-familie

Zoals de naam al doet vermoeden zet Cobra met de Aerojet-familie vol in op aerodynamica. Het doel: meer clubhoofdsnelheid en daarmee meer afstand.

Cobra Aerojet-familie

Je kunt kiezen uit drie modellen: de standaard Aerojet, de laag spinnende Aerojet LS en de Aerojet Max, die maximale vergevingsgezindheid biedt.

Bij elk model vinden we drie belangrijke technologieën terug: Advanced Aerodynamic Shaping, Pwr-Bridge weighting en een Pwr-Shell Hot Face. Klinkt spectaculair, maar wat doen ze?

De Advanced Aerodynamic Shaping zorgt ervoor dat het clubhoofd minder weerstand heeft als het door de lucht beweegt, terwijl de balans en speelbaarheid intact blijven en het clubblad groot genoeg is om de noodzakelijke vergevingsgezindheid te bieden.

Het Low Spin-model heeft het meest aerodynamische design, terwijl de standaard Aerojet wat meer stabiliteit en een hogere balvlucht biedt, en de Max het makkelijkst slaat en zelfs in een draw-driver kan worden veranderd.

De Pwr-Bridge is een 13 gram wegende structuur die in het clubhoofd boven de zool zweeft en optimale plaatsing van het zwaartepunt mogelijk maakt. Op deze manier weet Cobra de balsnelheid te maximaliseren en de spin te minimaliseren – dé ingrediënten voor lengte. Extra voordeel is dat de zool flexibeler kan blijven, wat zorgt voor een betere energieoverdracht op de bal.

Daarnaast maakt de Pwr-Bridge intern ruimte voor de Pwr-Shell clubbladinsert, die verschillende diktes heeft en zorgt voor een grotere sweetspot en meer balsnelheid over het hele oppervlak. Het clubblad is flexibeler dan ooit, terwijl ook de zool bij impact beter mee beweegt. Allemaal om de balsnelheid te maximaliseren en verder te slaan.

Voor de kroon en de zool is een nieuw soort carbon gebruikt dat dertig procent dunner is dan bij de voorganger. Hiermee werd vijf gram gewicht bespaard, dat elders kon worden gebruikt om de stabiliteit van de driver te vergroten.

Met de MyFly hosel zijn loft en lie tot 1,5º aan te passen.

De fairwaywoods maken gebruik van dezelfde technologieën, en zijn ook verkrijgbaar in standaard-, low spin- en Max-model. Een meer naar voren geplaatst zwaartepunt reduceert spin, terwijl de extra flexibiliteit van het clubblad en de zool zorgt voor meer balsnelheid.

De hybrides hebben een ronder design gekregen, met een lagere hiel. Ook hier zorgen de bovengenoemde technologieën voor maximale balsnelheid. Ze zijn verkrijgbaar met lofts van 17º tot 31º, terwijl de damesmodellen lopen van 21º tot 31º.

Ook bij de Aerojet-ijzers staat afstand centraal. Het Pwr-Bridge design – een constructie waarbij er 70 gram staal vrij in het clubhoofd 'zweeft' – maakt het mogelijk om een laag zwaartepunt te combineren met veel balsnelheid, dankzij een flexibel clubblad en een body die bij impact meebeweegt.

Met behulp van AI-computers heeft een clubblad een effectiever profiel van dunne en dikkere gedeeltes, wat resulteert in meer snelheid, een grotere sweetspot en consistentere spin. Volgens Cobra is het tien procent flexibeler dan bij zijn voorganger, de LTDx, wat neerkomt op drie meter meer lengte.

In het clubhoofd is een polymeer geinjecteerd om vibraties te dempen en te zorgen voor een zacht gevoel bij impact. De Aerojet-ijzers zijn beschikbaar in een traditionele set-up en als One Length-versie, waarbij alle clubs de lengte van een ijzer-7 hebben.

Prijs: € 579 (drivers), € 349 (woods), € 299 (hybrides), € 1049 (7 ijzers staal), € 1149 (7 ijzers graphite)