Getest: Mizuno ST-X 220-driver

Lengte is natuurlijk leuk, maar als je geen fairway weet te vinden, heb je er vaak maar weinig aan. Daarom focust Mizuno met zijn nieuwe ST-X en ST-Z-driver op consistentie, zodat je vaker die hoge balsnelheid en maximale lengte weet te bereiken. We gingen de baan in om te testen of dat is gelukt
@media (max-width: 679px){#fig-633cc6761c9a1 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cc6761c9a1 img{#fig-633cc6761c9a1 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-633cc6761c9a1 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cc6761c9a1 img{#fig-633cc6761c9a1 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-633cc6761c9a1 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cc6761c9a1 img{#fig-633cc6761c9a1 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-633cc6761c9a1 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cc6761c9a1 img{#fig-633cc6761c9a1 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Getest: Mizuno ST-X 220-drivers

Mizuno zegt: 'Met een dun clubblad, een optimale vertrekhoek en de juiste spin creëer je veel balsnelheid en lengte, maar de definitieve stap naar betere prestaties met de driver is consistentie, meent Mizuno. Om dit te bereiken is de nieuwe generatie ST-drivers stabieler gemaakt.'

'Dit is gelukt door het percentage koolstofvezel in de zool met 40 procent te vergroten en het titanium deel nog dunner te maken. Het bespaarde gewicht is achterin het clubhoofd geplaatst, in de vorm van een stabiliserend zoolgewicht van twintig gram.'

'De ST-Z 220 biedt lage spin en een rechte balvlucht, omdat het gewicht evenwichtig over de hiel en teen is verdeeld. Hij werkt het best bij hoge swingsnelheden. De ST-X 220 driver heeft een draw-bias en genereert gemiddelde spin en een hogere balvlucht, wat voor de meeste amateurs de meest effectieve manier is om de afstand van de tee te maximaliseren.'

'Beide modellen hebben een clubblad met verschillende diktes voor optimale balsnelheid over een zo groot mogelijk oppervlak.'

Prijs: € 499

Klik hier voor meer informatie over de ST-220 drivers van Mizuno.

@media (max-width: 680px){#fig-633cc6761d30f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cc6761d30f img{#fig-633cc6761d30f img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-633cc6761d30f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cc6761d30f img{#fig-633cc6761d30f img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-633cc6761d30f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cc6761d30f img{#fig-633cc6761d30f img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Golfers Magazine zegt: 'Mizuno staat bekend om zijn gesmede ijzers, maar de Japanners besloten een handvol jaren geleden om fors te investeren op het gebied van metal woods, om ook in deze categorie een grote speler te worden. Of ze Callaway, TaylorMade en Ping op termijn het vuur echt aan de schenen kunnen gaan leggen, valt nog te bezien, maar aan de producten zal het niet liggen: de ST-X 220 is een serieus goede driver.'

'Hij slaat opvallend makkelijk en als je de sweetspot mist – iets wat amateurs vaker wel dan niet overkomt – blijven spin en balvlucht indrukwekkend constant. Dat is mede te danken aan de gepatenteerde gewelfde zool (die helpt bij dun geraakte ballen) en de subtiele draw-bias (waarmee je het clubblad bij impact net wat makkelijker sluit). Het resultaat is precies wat Mizuno belooft: consistente drives. Precies wat de clubgolfer nodig heeft.'

'Het mooie is dat je die draw-bias niet terugziet als je de driver achter de bal zet. Het clubhoofd is prachtig, met een glimmend zwarte voorkant en een net zichtbare design van koolstofvezel aan de achterkant. Het geluid bij impact is bescheiden maar krachtig, wat perfect past bij het image van Mizuno. De investeringen beginnen zich uit te betalen.'

Laatste nieuws