Mizuno ST-drivers

Bij de nieuwe ST-X en ST-Z-drivers focust Mizuno op consistentie, zodat je vaker die hoge balsnelheid en maximale lengte weet te bereiken.
@media (max-width: 679px){#fig-61f13188e6686 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e6686 img{#fig-61f13188e6686 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61f13188e6686 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e6686 img{#fig-61f13188e6686 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f13188e6686 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e6686 img{#fig-61f13188e6686 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f13188e6686 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e6686 img{#fig-61f13188e6686 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Mizuno ST-drivers

Met een dun clubblad, een optimale vertrekhoek en de juiste spin creƫer je veel balsnelheid en lengte, maar de definitieve stap naar betere prestaties met de driver is meer consistentie, meent Mizuno. Daarom is de nieuwe generatie ST-metalwoods ontwikkeld om die hoge balsnelheid vaker te kunnen bieden.

Om de stabiliteit en consistentie te verbeteren als de bal naast de sweetspot wordt geraakt – iets wat amateurs vaker wel dan niet overkomt – is het van koolstofvezel gemaakte deel van de zool met 40 procent vergroot en is het titanium deel nog dunner gemaakt. Daarnaast is achterin het clubhoofd een stabiliserend gewicht geplaatst.

@media (max-width: 680px){#fig-61f13188e70dc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e70dc img{#fig-61f13188e70dc img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f13188e70dc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e70dc img{#fig-61f13188e70dc img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f13188e70dc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e70dc img{#fig-61f13188e70dc img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

'Als het clubhoofd draait omdat je de sweetspot mist, verlies je energie en krijg je variaties in de condities waarmee de bal vertrekt', zegt David Llewellyn hoofd R&D bij Mizuno. 'We hebben de interne gewichtsverdeling van de nieuwe generatie drivers zo kunnen aanpassen dat ze veel stabieler zijn geworden.'

Het verlies in balsnelheid bij slecht balcontact, de zogenaamde drop-off, is hierdoor kleiner geworden, en ook de spin en vertrekhoek blijven beter op peil als je de zweetspot mist.

@media (max-width: 680px){#fig-61f13188e7229 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e7229 img{#fig-61f13188e7229 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f13188e7229 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e7229 img{#fig-61f13188e7229 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f13188e7229 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e7229 img{#fig-61f13188e7229 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

De ST-Z 220 driver biedt lage spin en een rechte balvlucht, dankzij een groot profiel en een 20-grams zoolgewicht achterin het clubhoofd. Het gewicht is evenwichtig over de hiel en teen verdeeld, wat een rechte balvlucht met weinig spin stimuleert. Het clubblad heeft verschillende diktes voor optimale balsnelheid over het hele oppervlak.

'Het is een moderne driver die is ontwikkeld om lange, recht 'bommen' te slaan in plaats van de bal te manoeuvreren', aldus Chris Voshall. productdirecteur bij Mizuno.

@media (max-width: 680px){#fig-61f13188e733e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e733e img{#fig-61f13188e733e img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f13188e733e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e733e img{#fig-61f13188e733e img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f13188e733e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e733e img{#fig-61f13188e733e img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
De laag spinnende ST-Z en de ST-X met draw-bias.

De ST-X 220 driver heeft een draw bias en genereert gemiddelde spin. Voshall: 'Veel amateurs leveren met de laag spinnende modellen die ze op de Tour gebruiken veel afstand in. De extra spin, de hogere balvlucht en de bescheiden draw-bias van deze driver is voor hun veel effectiever.'

Omdat er meer gewicht in de hiel zit, wordt het makkelijker het clubblad bij impact te sluiten, wat een slice tegengaat. Ook zorgt de extra spin voor meer hoogte en carry, wat bij lagere swingsnelheden resulteert in meer lengte. De ST-X is ook verkrijgbaar in 'J-Spec', met lichtgewicht shaft voor senioren.

@media (max-width: 680px){#fig-61f13188e758b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e758b img{#fig-61f13188e758b img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f13188e758b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e758b img{#fig-61f13188e758b img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f13188e758b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f13188e758b img{#fig-61f13188e758b img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Ook de ST-X 220 fairwaywoods en hybrides hebben een hoge balvlucht en draw-bias, wat de clubs bij uitstek geschikt maakt voor golfers met een bescheiden swingsnelheid.

De oversized houten-3 heeft net als de drivers een clubblad van titanium, wat garant staat voor veel balsnelheid en lengte. Ook de speciale zool, die de balsnelheid op peil houdt bij dun geraakte ballen, is gekopieerd van de driver. De houten-5 en -7 zijn compacter, wat ze meer geschikt maakt voor gebruik van het gras.

De ST-drivers, -woods en -hybrides liggen vanaf maart in de winkel.

Prijs: € 499 (drivers), € 339 (woods), € 259 (hybrides)

Laatste nieuws