Getest: Callaway Rogue ST-drivers

De knappe koppen van Callaway hebben er bij de nieuwe Rogue ST-drivers alles aan gedaan om maximale snelheid, en dus lengte te genereren. Is dat gelukt?
@media (max-width: 679px){#fig-633cb3c55fa7f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cb3c55fa7f img{#fig-633cb3c55fa7f img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-633cb3c55fa7f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cb3c55fa7f img{#fig-633cb3c55fa7f img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-633cb3c55fa7f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cb3c55fa7f img{#fig-633cb3c55fa7f img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-633cb3c55fa7f img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cb3c55fa7f img{#fig-633cb3c55fa7f img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Getest: Callaway Rogue ST-drivers

Callaway zegt: 'ST staat voor Speed Tuned, wat wil zeggen dat bij elk onderdeel van de driver is gekeken hoe er maximale snelheid (en dus lengte) kan worden gegenereerd. Er zijn vier clubhoofden beschikbaar, met de focus op vergevingsgezindheid (Max), draw (Max D) en lage spin (Max LS en LS). Elk model heeft een ander, door een AI-computer ontworpen clubblad, dat is geoptimaliseerd voor een bepaald type speler.'

'Die kunstmatige intelligentie is ook losgelaten op de bekende Jailbreak-staven (die de kroon verbinden met de zool en hierdoor zorgen voor stabiliteit), waarvan de vorm, constructie en plaatsing zijn verbetert. Het doel: nog meer snelheid uit het clubblad persen.'

'Nieuw is de zogenaamde Tungsten Speed Cartridge, een sjieke naam voor een gewicht van wolfraam dat laag en diep in het clubhoofd is geplaatst. Deze gewichtsverdeling maakt de drivers vergevingsgezinder (hoog MOI), zorgt voor een lichte draw-bias en houdt de balsnelheid op peil als de sweetspot wordt gemist.'

Prijs: € 569

Lees hier meer over de Rogue ST-drivers.

@media (max-width: 680px){#fig-633cb3c5607c8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cb3c5607c8 img{#fig-633cb3c5607c8 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-633cb3c5607c8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cb3c5607c8 img{#fig-633cb3c5607c8 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-633cb3c5607c8 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-633cb3c5607c8 img{#fig-633cb3c5607c8 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Golfers Magazine zegt: 'Snelheid is leuk, maar een driver moet er ook 'lekker' uitzien om 'm vol vertrouwen te kunnen slaan. Dat is Callaway met de Rogue ST zeker gelukt. Het clubhoofd staat prachtig achter de bal, het patroon van koolstofvezel op kroon kleedt fraai af en het goudkleurige zoolgewicht zorgt voor een technologisch tintje.'

'Ook qua prestaties doet de Rogue ST wat hij belooft. Meer zelfs. Hij behoort zonder twijfel tot de langste drivers van het seizoen, maar wij waren eigenlijk nog meer onder de indruk van de vergevingsgezindheid. We raken namelijk lang niet altijd de sweetspot en dan biedt de Rogue ST volop hulp. Bij slecht balcontact is de drop-off (het verlies aan snelheid) klein, en ook de vertrekhoek en spin blijven zeer consistent.'

'Heerlijk om je bal ruim tweehonderd meter verderop op de fairway terug te vinden, ongeacht of de afdruk nou op de lage hiel of hoge teen zit. Om die consistentie en vergevingsgezindheid te optimaliseren, moet je wel zorgen dat je de juiste van het kwartet beschikbare clubhoofden kiest. Ofwel: laat je fitten.

Laatste nieuws