Callaway Rogue ST-drivers

Bij de nieuwe Rogue ST-drivers is er alles aan gedaan om maximale snelheid, en dus lengte te genereren. Met vier verschillende clubhoofden zegt Callaway elke golfer van maatwerk te kunnen voorzien.
@media (max-width: 679px){#fig-61f1372d15bd7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d15bd7 img{#fig-61f1372d15bd7 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-61f1372d15bd7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d15bd7 img{#fig-61f1372d15bd7 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f1372d15bd7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d15bd7 img{#fig-61f1372d15bd7 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f1372d15bd7 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d15bd7 img{#fig-61f1372d15bd7 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Callaway Rogue ST-drivers

Het nieuwe jaar is nog maar net begonnen of Callaway overlaadt golfers al met een enorme berg nieuw equipment: ballen, putters, drivers en ijzers. Er zijn weer honderden miljoenen dollars in onderzoek en ontwikkeling gestopt om de concurrentie de loef af te steken. 'Het is net als bij de Formule 1', aldus productmanager Nick Foley. 'De concurrentie is moordend, dus je moet blijven innoveren en verbeteren.'

@media (max-width: 680px){#fig-61f1372d16170 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d16170 img{#fig-61f1372d16170 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f1372d16170 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d16170 img{#fig-61f1372d16170 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f1372d16170 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d16170 img{#fig-61f1372d16170 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

De indrukwekkende staat van dienst op het gebied van drivers wordt uitgebouwd met de Rogue ST. De toevoeging staat voor Speed Tuned, wat wil zeggen dat bij elk onderdeel is gekeken hoe er maximale snelheid (en dus lengte) kan worden gegenereerd.

Er komen vier clubhoofden beschikbaar, met de focus op vergevingsgezindheid (Max), draw (Max D) en lage spin (Max LS en LS). Callaway meent dat alle golfers met dit kwartet clubhoofden optimaal gefit kunnen worden.

@media (max-width: 680px){#fig-61f1372d162cd img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d162cd img{#fig-61f1372d162cd img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f1372d162cd img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d162cd img{#fig-61f1372d162cd img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f1372d162cd img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d162cd img{#fig-61f1372d162cd img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Elk model heeft een ander, door een AI-computer ontworpen clubblad, dat is geoptimaliseerd voor een bepaald type speler – niet elke golfer raakt de bal immers op dezelfde plaats. De computer analyseert deze patronen en komt met een clubbladpatroon dat het best werkt voor bepaalde groepen golfers. Naast balsnelheid zorgt het patroon van verschillende diktes in het clubblad ook voor het optimaliseren van de vertrekhoek en de spin.

De kunstmatige intelligentie is ook losgelaten op de bekende Jailbreak-staven (die de kroon verbinden met de zool en hierdoor zorgen voor stabiliteit), waardoor de vorm, constructie en plaatsing zijn verbetert. Het doel: nog meer snelheid uit het clubblad persen.

@media (max-width: 680px){#fig-61f1372d164dd img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d164dd img{#fig-61f1372d164dd img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f1372d164dd img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d164dd img{#fig-61f1372d164dd img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f1372d164dd img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d164dd img{#fig-61f1372d164dd img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Nieuw is de zogenaamde Tungsten Speed Cartrigde, een sjieke naam voor een gewicht van het zware metaal wolfraam dat laag en diep in het clubhoofd is geplaatst. Deze gewichtsverdeling maakt de drivers vergevingsgezinder (hoog MOI), zorgt voor een lichte draw-bias en houdt de balsnelheid op peil als de sweetspot wordt gemist.

@media (max-width: 680px){#fig-61f1372d165e5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d165e5 img{#fig-61f1372d165e5 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-61f1372d165e5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d165e5 img{#fig-61f1372d165e5 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-61f1372d165e5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-61f1372d165e5 img{#fig-61f1372d165e5 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Er komen tevens drie woods en vier hybrides in de Rogue ST-serie op de markt, waarbij de laatste een 'Adams-look' heeft, met de bekende hoge teen. Ook hier heeft elke loft een ander – door de AI-computer ontwikkeld – clubblad, om de balvlucht en spin te optimaliseren.

De Rogue ST-drivers, woods en hybrides liggen vanaf 4 maart in de winkel.

Prijs: € 569 (drivers), € 349 (woods), € 279 (hybride)

Laatste nieuws