TaylorMade Stealth-drivers

Het clubblad van de TaylorMade Stealth-drivers is gemaakt van 60 laagjes koolstofvezel, wat zorgt voor nog meer balsnelheid.
@media (max-width: 679px){#fig-629112d7b4c18 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b4c18 img{#fig-629112d7b4c18 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-629112d7b4c18 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b4c18 img{#fig-629112d7b4c18 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-629112d7b4c18 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b4c18 img{#fig-629112d7b4c18 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-629112d7b4c18 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b4c18 img{#fig-629112d7b4c18 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}TaylorMade Stealth-drivers

Carbon of koolstofvezel wordt veel gebruikt in het clubhoofd van drivers omdat het extreem licht is, maar als materiaal voor het clubblad werd het nooit een succes. Het was te duur, het brak te snel en het geluid was te dof. Daarom is titanium al twee decennia dé standaard voor het clubblad van drivers.

TaylorMade bleef echter al die tijd op zoek naar een 'koolstof-oplossing' en vond die na twintig jaar onderzoek door 60 laagjes flinterdun koolstofvezel op elkaar te plakken – strategisch geplaatst om maximale energie op de bal over te brengen. Het clubblad van de Stealth weegt slechts 26 gram, wat 40 procent lichter is dan een exemplaar van titanium. Hierdoor kan het 11 procent groter worden gemaakt dan bij de SIM2 en zelfs 20 procent groter dan dat van de SIM-driver uit 2020.

@media (max-width: 680px){#fig-629112d7b526e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b526e img{#fig-629112d7b526e img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-629112d7b526e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b526e img{#fig-629112d7b526e img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-629112d7b526e img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b526e img{#fig-629112d7b526e img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Het gevolg is meer balsnelheid en lengte, mede dankzij een dunne laag polymeer die bovenop de zestig lagen carbon wordt geplakt. Deze zogenaamde 'nanotextuur' brengt het clubblad volgens TaylorMade 'tot leven', omdat het helpt om de spin en vertrekhoek van de bal te optimaliseren – zowel in droge als natte omstandigheden.

@media (max-width: 680px){#fig-629112d7b53bf img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b53bf img{#fig-629112d7b53bf img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-629112d7b53bf img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b53bf img{#fig-629112d7b53bf img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-629112d7b53bf img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b53bf img{#fig-629112d7b53bf img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Naast snel is de Stealth volgens TaylorMade ook vergevingsgezind. Bij slecht balcontact zorgen de nanotextuur (die de spin constant houdt), het Twist Face (dat de bal terug op lijn brengt) en de Speed Pocket (die de balsnelheid en spin op peil houden) ervoor dat het resultaat nog heel behoorlijk is.

@media (max-width: 680px){#fig-629112d7b549a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b549a img{#fig-629112d7b549a img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-629112d7b549a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b549a img{#fig-629112d7b549a img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-629112d7b549a img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b549a img{#fig-629112d7b549a img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

In het verleden klonken carbon drivers heel dof en weinig krachtig, maar TaylorMade heeft ook deze akoestische puzzel weten op te lossen. De Stealth doet volgens de makers qua geluid en gevoel niet onder voor de drivers die we laatste jaren van TaylorMade gewend zijn. Sterker nog: de Tourspelers vonden 'm zelfs beter klinken dan en voelen dan de SIM2.

Er komen vier Stealth-modellen op de markt.

De Stealth Plus (€ 649) heet een sleuf met een verschuifbaar gewicht in de zool, waarmee de balvlucht kan worden beïnvloed. Dit model zit bij Tiger in de tas en hij zegt datbhij de bal er beter mee kan manoeuvreren omdat het zwaartepunt wat meer naar voren zit. De Plus genereert de minste spin van de hele familie. Via MyStealth is deze driver ook te bestellen met andere kleuren voor het clubblad, de zool en de kroon (€ 739).

@media (max-width: 680px){#fig-629112d7b571b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b571b img{#fig-629112d7b571b img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-629112d7b571b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b571b img{#fig-629112d7b571b img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-629112d7b571b img.lazyloading{background: #eee;}#fig-629112d7b571b img{#fig-629112d7b571b img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
Stealth Plus

De Stealth (€ 629) heeft meer gewicht laag en diep in het clubhoofd, wat hem vergevingsgezinder maakt. In vergelijking met de Stealth Plus is het traagheidsmoment (MOI) 15 procent hoger, wat de stabiliteit ten goede komt. Hij genereert 200-300 rpm meer spin.

De Stealth HD (€ 629) heeft een draw-bias. Normaal gesproken gaat dat ten koste van de vergevingsgezindheid, maar door het bespaarde gewicht van het clubblad dichter bij de hiel te plaatsen, heeft de HD het hoogste moment-of-inertia (MOI) van de hele familie. De backspin is hetzelfde als bij de Stealth.

De Stealth Women's (€ 629) combineert de technologie van de Stealth HD met een lichter totaalpakket en een andere kleurstelling (grijstinten). Het stabiele clubhoofd genereert een hoge balvlucht met een lichte draw.

De Stealth drivers, woods en hybrides liggen vanaf 4 februari in de winkel.

Laatste nieuws