Woods introduceert eigen kledinglijn: Sun Day Red

Sinds Woods begin dit jaar bekendmaakte dat hij en Nike uit elkaar gingen, gonsde het in de golfwereld van de speculaties. Wie zou er in het gat stappen? Gisteren bleek dat hij dit zelf was, met een eigen kledinglijn: Sun Day Red.

Tiger Woods komt met kledinglijn: Sun Day Red

Toen duidelijk werd dat Woods na 27 jaar geen 'Swoosh' meer op zijn kleding zou hebben, gokten velen al op een 'eigen merk' van TW.

En zijn clubsponsor TaylorMade lichtte in december een tipje van de sluier op door de naam 'Sunday Red' vast te laten leggen – een verwijzing naar de kleur die Tiger zijn hele carrière al op zondag draagt. En inderdaad, gisteren maakten Woods en David Abeles, de CEO van TaylorMade wereldkundig gemaakt dat ze samen in de kledingbusiness stappen.

Op de website sundayred.com is te lezen dat de officiële lancering voor 1 mei 2024 gepland staat. Vanaf die datum kunnen we schoenen, polo's, hoodies, jumpers, petten en handschoenen kopen met daarop het nieuwe logo van de 15-voudige Majorwinnaar.

Dat logo is een afbeelding van een tijger die bestaat uit – natuurlijk – vijftien strepen. 'Mocht er nog een Major bijkomen, dan verandert dat natuurlijk', voegde Tiger daar in de persconferentie aan toe. Dat is aandacht voor detail.

Iets minder stilistisch verantwoord zijn de drie letters S D R daaromheen, die staan voor Sun Day Red. Dan krijg je logischerwijs volop commentaar dat 'Sunday' toch echt één woord is. Ook het niet recht op de polo gestikte logo moest het online al ontgelden.

Kinderachtig misschien, maar als één iemand is die weet dat het gaat om de details, dan is het Tiger Woods.

Zal hij als kledingstylist net zo succesvol worden als hij als golfer was?