Golfcentrum De Hoge Dijk blijft groeien

Een 27 holes baan, een golfacademy met prima oefenfaciliteiten, horeca en golfvereniging Olympus, een uitgebreid fittingcenter en onlangs is Golflounge Amsterdam geopend, de eerste plek in Nederland waar je kunt genieten van golf, fun en entertainment. Joop Kluin (manager Golfcentrum De Hoge Dijk) en Marco Knaap (eigenaar Golfacademy/Golflounge/ Shop) vertellen over het succesvolle concept.

golflounge

Vier jaar geleden begon Joop Kluin als manager van Golfcentrum De Hoge Dijk. Joop: ‘Oorspronkelijk kom ik uit een hele andere hoek, de financiële wereld, maar ik heb altijd al een grote passie voor golf gehad. Een half jaar na mijn aantreden begon Marco Knaap hier als eigenaar van de Driving Range en Golfacademy. Al snel kwamen we erachter dat we dezelfde visie hadden en hebben we met elkaar gas gegeven. Zo is er onder andere geïnvesteerd in de baan, het personeel, een nieuwe keuken, brasserie en vergaderzalen. Inmiddels is De Hoge Dijk een plek waar al het mooie rondom golf bij elkaar komt. Je vindt er een 27 holes baan, een golfacademy met prima oefenfaciliteiten, horeca en golfvereniging Olympus. Ook heeft Hans Lemmens, de bekende clubfitter, er twee ultra moderne studio’s geopend.'

In de gedeelde visie van Marco en Joop zit ook de ambitie om golf toegankelijker te maken voor een jongere doelgroep. Marco: ‘Voor een mooie toekomst voor de sport én ons centrum willen Joop en ik juist ook de jonge golfer aanspreken. Op de TrackMan Range kun je trainen (zonder abonnement) en kun je in de app direct de resultaten terugzien’. Ook ontstond het plan om Golflounge Amsterdam te realiseren: entertainment, beleving en driving range in één. Marco: ‘Het fenomeen is ontstaan vanuit topgolf Amerika. Wij wilden dat hier ook introduceren en dat is gelukt!’ Gasten kunnen bovenin het splinternieuwe gebouw vanuit hun eigen lounge een balletje op de drivingrange slaan en ondertussen genieten van een hapje, drankje en live entertainment, zoals een dj. Marco: ‘Zo is Golflounge Amsterdam uitermate geschikt voor vriendengroepen, bedrijfsfeestjes, kerst-nieuwjaarsborrels, maar ook als promo-event van bedrijven. Golfballen en clubs zijn inbegrepen.’

Door alle innovaties & investeringen zien Joop en Marco niet alleen een stijging van het aantal golfers. Het golfcentrum kent ook een sterke groei van de Businessclub. Joop: ‘Niet zo gek, want speciaal voor onze bedrijfsleden organiseren we wedstrijden, netwerkborrels en gratis golflessen. Bedrijfsleden kunnen hun eigen pakketten samenstellen en kunnen gratis gebruik maken van onze geheel vernieuwde vergaderzalen.’