Getest: Clicgear 8+ met vier wielen

Vier wielen is stabieler dan drie, meent Clicgear. Maar dat betekent niet dat ze de M8+ niet compacter hebben weten te maken. Een test.

Getest: Clicgear 8+ met vier wielen

De voorwielen hebben een bredere basis gekregen, wat de nieuwe 8+ nog stabieler maakt dan zijn voorganger, terwijl hij ingeklapt juist minder ruimte inneemt omdat alle vier de wielen naar binnen vouwen (4xFold).

Ook het remsysteem op de beide voorwielen heeft een upgrade gekregen, waardoor het soepeler soepeler werkt en de aan het handvat bevestigde hendel niet meer in de weg zit.

Je tas rust aan de bovenkant op een meer robuuste en beter passende steun, en het voorheen gebruikte elastiek heeft plaatsgemaakt voor siliconen strips (voor het eerst ook aan de onderkant), waarvan de bovenste eenvoudig aanpasbaar is. 

Ook de parapluhouder en scorekaarthouder zijn weer net iets functioneler gemaakt en je hebt nog steeds volop bergruimte. De 8+ is verkrijgbaar in zwart, wit en zilver.

Prijs: € 329

www.clicgear.com

Golfers Magazine zegt: 'Een werkpaard noemt Clicgear de nieuwe 8+. Met vier flinke wielen – die 'm op oneffen terrein ongekend stabiel maken – en een robuust aluminium frame snappen we die omschrijving wel, maar je doet de trolley ermee tekort.'

'Hij loopt namelijk als een racepaard: soepel en schijnbaar moeiteloos. Door het ontbreken van een as glijden de voorwielen zonder weerstand door hoog gras en ze houden keurig hun lijn – iets waar bij veel andere trolleys toch flink wat stelwerk voor nodig is.'

'En ingeklapt hou je niet meer dan een bescheiden dwergpony over. Haal twee hendels over en het frame en de wielen vouwen naar elkaar toe tot een relatief compact pakketje (70x40x45 cm) van een kilo of tien.'

'Wij gaan al jaren op drie wielen de baan door, maar op geonduleerd terrein ben je met vier wielen beslist stabieler, en dan is de 8+ een betrouwbare en praktische tassendrager.'