De dertien clubs die meedoen bevinden zich door heel Nederland. Van Groningen (De Compagnie) en West-Friesland (De Westfriese), tot Limburg (Geijsteren) en Brabant (Prise d’eau, Midden-Brabant en Best). Maar ook The Links Valley, De Zaanse, De Batouwe, De Hoge Dijk en Bentwoud doen mee. Holthuizen, Golf Wouwse Plantage en Kromme Rijn completeren het gezelschap. Voor de businessclubs snijdt dit mes aan drie kanten: Zij halen vers bloed binnen voor hun businessclub, doen hiermee aan ledenwerving en genereren een stukje extra omzet.
'Dat laatste is mooi meegenomen', geeft Jacky Golüke van De Batouwe aan. 'Het gaat ons vooral om de mooie manier om zakelijke golfers kennis met onze dynamische businessclub te laten maken. Zij willen wellicht ooit zelf lid worden of verspreiden hun goede ervaringen in hun eigen netwerk.'
Ook de businessclub van de Limburgse topbaan Golf & Country Club Geijsteren was direct enthousiast. 'Wij zijn onze businessclub weer aan het opbouwen en zien in de samenwerking veel kansen om zakelijke golfers met ons kennis te laten maken. Wij hebben zelfs al onze leden member gemaakt van Company Golf Club, om hen de kans te geven om georganiseerd banen als De Kennemer te spelen! Dat gaan we dan ook daadwerkelijk doen overigens met z’n allen.' aldus Paul Looman, voorzitter van de businessclub.
Ferry van Dongen is oprichter van Company Golf Club. Hij geeft aan dat het aantal businessclubs met interesse in een partnership na een pilot in 2023, ontzettend snel groeide. 'Het is een beetje het schaap over de dam principe. In eerste instantie waren enkele managers of bestuursleden nog wat afwachtend en op zoek naar het addertje onder het gras. Dat addertje is er niet. Voor ons is het namelijk ook winst dat we onze members toegang tot meer zakelijke golfevents kunnen bieden dan de ruim 40 golfdagen die wij al voor ze organiseren.'
Partners van Zakelijke Golfers
Voor veel bedrijven in de B2B is zo’n groot netwerk van zakelijke golfers natuurlijk interessant. En dat merkt van Dongen inmiddels ook. 'We worden veel benaderd voor samenwerkingen rondom golfdagen of buiten die events om. Daar hebben we nu mooie partnership modellen omheen ontwikkeld, zodat we die bedrijven ook gestructureerd en effectief verder kunnen helpen.' De eerste ‘Partners van Zakelijke Golfers’ die zich hebben gemeld zijn crypto vermogensbeheerder Amdax en de grootste reisorganisatie van ons land, TUI, die zich met haar golfreizen tak richt op onder meer de zakelijke golfer.
Zakelijke golfer is de grote winnaar
Ook hier is het ‘win-win’ denken dat de boventoon voert. 'Maar de grootste winnaar is de zakelijke golfer. Die profiteert het meest van de samenwerkingen die wij aangaan met andere businessclubs en met bedrijven en partners. Om hen draait het tenslotte. We geloven allemaal in de kracht van zakelijk golfen en ik ben vastberaden om bij alles wat ik doe die kracht te vergroten.'
Wil je als zakelijke golfer kunnen kiezen uit de events van de aangesloten clubs? Sluit dan supervoordelig een Connect Membership af bij Company Golf Club voor slechts 97 euro per jaar.
- adobe stock