Nieuwe huisstijl Leadingcourses

Nieuw jasje grootste baanbeoordelingssite

Sinds de oprichting van Leadingcourses.com in 2007 heeft het logo enkele veranderingen ondergaan. Soms groot, soms minder ingrijpend. In 2007 begon Leadingcourses.com met een logo dat heel anders is dan het huidige logo. Het eerste logo was er vooral op gefocust dat de website over golf ging, vandaar de vlaggen en de golfbal. De tagline was destijds "golf beyond compare" omdat Leadingcourses.com vooral een vergelijkingswebsite was. Met de opkomst van social media en favicons (het icoon dat je in het tabblad van een internetbrowser ziet staan) werd al snel duidelijk dat het eerste logo niet erg goed was. Dat was het eerste moment dat het logo werd aangepast. De url werd in het logo verwerkt en er werd een apart icoon gemaakt. Ook de kleuren werden enigszins aangepast.

Het nieuwe "dialogo"
Toen Leadingcourses.com in 2011 nieuwe aandeelhouders kreeg werd er besloten om de website en het logo compleet te vernieuwen. In maart 2011 werd de nieuwe site gelanceerd. Het ontwerp van de pagina's, de layout en het logo vormen nog steeds de basis van wat je vandaag ziet. Het nieuwe logo werd door de ontwerper een "dialogo" genoemd omdat het een dialoog tussen personen voorstelt.

Nuance
De huidige aanpassingen zijn vooral nuances die het geheel beter maken. Het lettertype is anders en ook de kleuren zijn aangepast en omgedraaid. Het groen vertegenwoordigt het gras waar je als golfer op staat en het oranje toont de Nederlandse roots van Leadingcourses.com. Het zou maar zo kunnen dat deze veranderingen de golfer niet opvallen. En daar is niks mis mee. Inmiddels bezoeken maandelijks meer dan 350.000 golfers wereldwijd de website en zij kunnen er - ondanks de vernieuwingen - nog steeds op vertrouwen dat Leadingcourses.com hen helpt bij het vinden van de juiste golfbaan.

Internationaal
Met de recente toevoeging van Italiaans als negende taal waarin Leadingcourses.com beschikbaar is, weten steeds meer Europese golfers hun weg naar de website te vinden. Inmiddels staat de teller van het aantal golfbanen op Leadingcourses.com bijna op 25.000 en zijn er (ruim) meer dan 325.000 beoordelingen te vinden. Afgelopen maand werd de 50.000ste Nederlandstalige beoordeling geschreven.

Jubileum & app
In 2007 werd Leadingcourses.com opgericht door drie internetexperts met een passie voor golf. Managing Director - en oprichter - Jeroen Korving speelde met enkele vrienden op golfbaan The European Club in Ierland en kwam er daar achter dat die baan op dat moment eigenlijk té moeilijk en té duur voor ze was. De simpele reden daarvoor was dat er niet genoeg informatie te vinden was over waar het gezelschap beter had kunnen spelen. En zo werd Leadingcourses.com bedacht. Inmiddels is het 2017 en viert het bedrijf in oktober zijn 10-jarig bestaan. Om het jubileum luister bij te zetten zal Leadingcourses in het najaar van 2017 ook een nieuwe app lanceren om het golfers nog makkelijker te maken om een golfbaan te vinden en te beoordelen.

Helpende hand
De missie van Leadingcourses.com is om golfers correcte informatie te verschaffen over golfclubs en golfbanen. Golfers worden gestimuleerd om beoordelingen van golfbanen te plaatsen en om hun eigen foto's toe te voegen. Leadingcourses.com biedt een helpende hand in het selecteren van de beste en mooiste golfbanen. Of dat nou in eigen land is of over de grens.

(Persbericht)