/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2F2025%2F02%2FVw0SaPwNk9eS8Z1738746613.jpg)
Na de succesvolle introductie van de GT-drivers en fairway woods eind vorig jaar breidt Titleist zijn assortiment metalwoods uit met nieuwe GT1, GT2 en GT3 hybrides. Vergeleken met de vorige generatie hebben de nieuwe hybrides een hoger moment of inertia (MOI), wat zorgt voor extra vergevingsgezindheid. Daarnaast kunnen de gewichtsverdeling en het zwaartepunt worden aangepast, waardoor de balvlucht kan worden geoptimaliseerd voor elke type speler.
Klik hier voor de test van de GT-drivers van Titleist.

Drie modellen voor verschillende spelers
De oversized GT1 hybride zit qua design bijna tussen een hybride en een fairway wood in en is het model met de hoogste balvlucht. Het lichtgewicht ontwerp is bij uitstek geschikt voor spelers met iets minder swingsnelheid die moeite hebben de bal de lucht in te krijgen. Hij heeft een hoog MOI voor extra stabiliteit. De verplaatsbare zoolgewichten aan de voor- en achterkant maken het mogelijk om de vertrekhoek en spin aan te passen aan de voorkeur van de speler.
De GT2 hybride heeft een wat strakker, midsize design met een plattere zool die de speelbaarheid ten goede komt. Dankzij gewichten in de hiel en teen biedt dit model het hoogste traagheidsmoment (MOI) van de drie, en is het dus het stabielst bij minder goed balcontact. Dit maakt hem een vergevingsgezinde en consistente vervanger voor lange ijzers, geschikt voor een groot deel van de clubgolfers.
De GT3 hybride heeft een compacter clubhoofd met een meer 'ijzerachtig' profiel. Hij biedt meer controle en mogelijkheden om de bal te manoeuvreren, terwijl je toch een hoge mate van vergevingsgezindheid behoudt. Dit model is, net als de GT2, uitgerust met verplaatsbare hiel- en teengewichten om de balvlucht en spin verder te optimaliseren.
Stabiliteit en gewichtsaanpassing
Volgens Tom Bennett, Product Manager bij Titleist Metalwood R&D, stond stabiliteit centraal bij de ontwikkeling van deze nieuwe hybrides: 'Voor veel spelers zijn hybrides cruciale clubs in hun tas. Door het moment of inertia (MOI) te verhogen, beperken we afstandsverlies bij minder zuivere slagen, wat zowel vanaf de tee als bij approaches een groot voordeel is.'
De GT1 hybride heeft twee zwaartepuntposities (voor- en achterin), waardoor de speler de keuze heeft tussen een hogere of lagere balvlucht met meer of minder spin. De GT2 en GT3 modellen hebben gewichten in de hiel en teen. Dit komt niet alleen de vergevingsgezindheid te goede, je kunt de zwaartepuntpositie ook afstammen op de impactzone op het clubblad. Dit draagt bij aan een betere energieoverdracht, een efficiëntere balvlucht en meer balsnelheid.
Daarnaast kunnen clubfitters verschillende gewichtsopties gebruiken om de hybride verder af te stemmen op de individuele golfer. Met zes combinaties van standaardgewichten en een aanpasbare totaalgewicht van de clubhoofden in stappen van twee gram, is er volop ruimte voor personalisatie.

Optimalisatie van het clubhoofd
Naast de technologische verbeteringen zijn ook de clubhoofden verder geoptimaliseerd. De GT1 hybride heeft een bredere clubblad, wat helpt om balsnelheid op peil te houden bij contact naast de sweetspot. De GT2 hybride heeft een slankere zool en een plattere leading edge, waardoor hij naadloos aansluit op de ondergrond, voor maximale speelbaarheid uit alle liggingen. De GT3 hybride heeft een compactere vorm dan zijn voorganger en is ontworpen voor meer werkbaarheid en controle.
De nieuwe GT1, GT2 en GT3 hybrides vanaf 21 februari in de winkel. Fitten kan nu al.
Prijs: € 359