Adidas breidt partnershipnetwerk uit

Na eerder samenwerkingen met de Ladies European Tour en verschillende topspelers steekt Adidas nu ook het team van Sky Sports in de kleding.

adidas en sky sports

Adidas is de officiële kledingpartner van Sky Sports Golf, de samenwerking ging van start tijdens The 152nd Open in Royal Troon, waar Adidas-kleding tijdens live verslaggeving door het hele Sky Sports-team wordt gedragen. De twee merken komen samen als leiders binnen de sportindustrie met een gedeelde ambitie om de golfervaring voor zowel fans als atleten te verbeteren, zo staat in het door de merken verstuurde persbericht.

Zowel Adidas als Sky Sports zetten zich in voor het presenteren van dynamische inhoud, met behulp van geavanceerde technologie en prestatiegerichte inzichten om nieuwe producten en berichtgeving te introduceren die de toekomst van de sport vormgeven.

Als onderdeel van de deal zal Adidas kleding, schoenen en accessoires leveren die zullen worden gedragen door Sky Sports Golf-presentatoren, commentatoren en crew tijdens live-uitzendingen en op alle Sky Sports-evenementen.

Adidas en Sky Sports delen de gemeenschappelijke overtuiging dat levens kunnen worden veranderd door middel van sport, en het is deze gezamenlijke ambitie die het partnerschap samenbracht. Via dit partnerschap zullen de merken zich concentreren op manieren om golf inclusiever en toegankelijker voor iedereen te maken; duurzaam zijn door middel van milieuvriendelijke initiatieven die de impact op het milieu verminderen; terwijl sport de basis blijft van alles wat ze doen.

Directeur van Golf voor Sky Sports, Jason Wessley: 'Het is fantastisch om samen te werken met Adidas, een merk dat de afgelopen jaren toonaangevend is op het gebied van golfinnovatie en partnerschappen. We hebben een geweldige kans om verbinding te maken en een jonger publiek aan te spreken, en wij allemaal bij Sky Sports Golf kijken ernaar uit om de komende jaren onze samenwerking met Adidas uit te bouwen.'

Andrew Law, General Manager bij Adidas – EMEA: 'We zijn ongelooflijk enthousiast over onze nieuwe samenwerking met Sky Sports Golf. Deze samenwerking zal onze positie als sportmerk in golf verder versterken en niet alleen een breder golfpubliek bereiken, maar ook alle sportfans die ons volgen via het uitgebreide Sky Sports-netwerk. De mogelijkheid om het bewustzijn in het vrouwengolf verder te vergroten is bijzonder spannend, omdat onze huidige partnerschappen met de Ladies European Tour en de AIG Women’s Open perfect worden aangevuld met deze nieuwe overeenkomst. Onze gezamenlijke inspanningen met Sky om een ​​betekenisvolle impact te maken op basisniveau in golf, terwijl we meer mensen aanmoedigen om de sport te beoefenen en aspirant-atleten de kans te geven hun dromen waar te maken, is iets waar we naar uitkijken om werkelijkheid te zien worden.'