Speciale sponsoractie Porsius

Het vinden van sponsors is niet makkelijk en vraagt om creatieve oplossingen. De logoloterij die Davey Porsius organiseert valt zeker in die categorie. 'De kans dat je bij mij wint is ruim groter dan dat je de staatsloterij wint.'
@media (max-width: 679px){#fig-63da373ade0d6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-63da373ade0d6 img{#fig-63da373ade0d6 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-63da373ade0d6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-63da373ade0d6 img{#fig-63da373ade0d6 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-63da373ade0d6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-63da373ade0d6 img{#fig-63da373ade0d6 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-63da373ade0d6 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-63da373ade0d6 img{#fig-63da373ade0d6 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}porsius

'Wil je het eerlijke antwoord of het diplomatieke antwoord', lacht de Huizenaar als we hem vragen hoe hij op het idee voor zijn actie is gekomen? 'Ik vind het leuk om te ondernemen en met creatieve dingen te komen, maar heel eerlijk, ik zag een Engelse collega die een loterij met zijn tas deed, en dacht toen 'dat moet je ook op een andere manier in kunnen vullen.''

Die andere manier was er inderdaad, en werd een loterij voor een logoplek op de tas of kleding van de speler van de Alps en Challenge Tour. Voor honderd euro per lot ding je mee naar een seizoen op de Tour.

'Ik merk dat het voor veel bedrijven best lastig is om drieduizend euro neer te leggen voor een logo terwijl je daar relatief weinig exposure voor terugkrijgt. Laten we eerlijk zijn; als je niet op het hoogste niveau speelt en daar veel in beeld komt, ís het ook lastig om voldoende terug te kunnen geven. Natuurlijk kan je met sponsordagen leuke dingen doen, en dat zit ook in dit pakket, maar echt uniek is dat niet. Ik mag de loterij dan niet helemaal zelf verzonnen hebben, creatief is het wel, toch?'

'Omdat ik vind dat je wel echt kans moet hebben, verkoop ik maar 75 tickets. De kans dat je bij mij wint is ruim groter dan dat je de staatsloterij wint. Het moet wel reeel zijn. Mocht het storm lopen kan ik later altijd nog een actie doen. De eerste reacties zijn heel positief. Van collega's, maar ook van mensen die ik helemaal niet ken die een lot hebben gekocht. Dat is natuurlijk het mooiste: dat je gesteund wordt door mensen die van buiten je eigen kring komen. Dat is misschien ook nog wel iets om te benadrukken: als je geen bedrijf hebt maar me als particulier wil steunen, dan kan je bijvoorbeeld een logo van een goed doel overwegen, als het maar binnen de grenzen van wat we mogen is. Wat de plek precies wordt moeten we nog bekijken, maar ik denk aan een mouw of een kraag bijvoorbeeld.'

Interesse? Klik hier voor meer informatie of een lot. De actie loopt tot eind februari en op 1 of 2 maart wordt de winnaar met een filmpje op social media bekend gemaakt.

'Heb ik met deze actie mijn financiering rond? Nee, zeker niet, maar als ik alle loten verkoop ben ik wel weer een paar maanden verder in mijn seizoen.'

Laatste nieuws