Cobra LTDx-drivers

Met een nieuw clubblad, meer koolstofvezel en sterker titanium zijn de nieuwe LTDx-drivers van Cobra Golf sneller en vergevingsgezinder geworden.
@media (max-width: 679px){#fig-62828dadd95a5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd95a5 img{#fig-62828dadd95a5 img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-62828dadd95a5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd95a5 img{#fig-62828dadd95a5 img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-62828dadd95a5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd95a5 img{#fig-62828dadd95a5 img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-62828dadd95a5 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd95a5 img{#fig-62828dadd95a5 img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Cobra LTDx-drivers

In 2016 introduceerde Cobra Golf de originele LTD-drivers, waarbij het ze was gelukt het zwaartepunt precies op de neutrale as te krijgen. We zullen je niet vervelen met de technische details, maar volgens de ontwerpers zorgde dit voor een efficiëntere energieoverdracht en dus meer balsnelheid.

Met de nieuwe LTDx gaat Cobra terug naar dit idee, maar nu wordt dit zogenaamde 'zero centre of gravity' gecombineerd met een traagheidsmoment (MOI) van 5200. In gewone taal: de driver is ook nog eens zeer stabiel en presteert dus nog heel behoorlijk als je de sweetspot mist.

@media (max-width: 680px){#fig-62828dadd9cd4 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd9cd4 img{#fig-62828dadd9cd4 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-62828dadd9cd4 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd9cd4 img{#fig-62828dadd9cd4 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-62828dadd9cd4 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd9cd4 img{#fig-62828dadd9cd4 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Die vergevingsgezindheid hebben ze weten te bereiken door in het clubhoofd verschillende materialen te gebruiken en in de zool externe gewichten te plaatsen. Zo bevat de LTDx 30 procent meer koolstofvezel dan de Radspeed-driver en is voor het chassis lichter en sterker titanium gebruikt.

Hierdoor ligt het zwaartepunt laag en ver naar voren, wat resulteert in lage spin en veel balsnelheid: hét recept voor verre drives. Mits je natuurlijk voldoende balsnelheid hebt om de bal de lucht in te krijgen, en om daarvoor te zorgen heeft Cobra drie verschillende clubhoofden in de aanbieding.

@media (max-width: 680px){#fig-62828dadd9ecf img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd9ecf img{#fig-62828dadd9ecf img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-62828dadd9ecf img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd9ecf img{#fig-62828dadd9ecf img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-62828dadd9ecf img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadd9ecf img{#fig-62828dadd9ecf img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
De drie LTDx-modellen: standaard, lage spin en max.

De standaard LTDx heeft de optimale balans tussen afstand en vergevingsgezindheid, dankzij interne én een externe zoolgewichten. Net als de andere modellen is hij uitgerust met een nieuw HOT Face: een clubblad met vijftien verschillende diktes om over een zo groot mogelijk oppervlak maximale balsnelheid te genereren.

De LTDx LS (low spin) is bedoeld voor betere golfers met een hoge swingsnelheid. Met deze driver kun je de bal nog redelijk manoeuvreren en dankzij zoolgewichten van 10 en 3 gram is de balvlucht verder te finetunen.

De LTDx Max combineert stabiliteit met een draw, wat hem bij uitstek geschikt maakt voor de clubgolfer. Door het zwaarste zoolgewicht achterin het clubhoofd te zetten krijg je maximale vergevingsgezindheid, terwijl plaatsing in de hiel zorgt voor meer draw. Met de aanpasbare hosel is de balvlucht bij alle modellen nog verder aan te passen. Hij is ook verkrijgbaar in vrouwen- en juniorenmodel.

@media (max-width: 680px){#fig-62828dadda186 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadda186 img{#fig-62828dadda186 img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-62828dadda186 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadda186 img{#fig-62828dadda186 img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-62828dadda186 img.lazyloading{background: #eee;}#fig-62828dadda186 img{#fig-62828dadda186 img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}

Ook de LTDx-fairwaywoods komen beschikbaar in low spin, draw en standaardversie, waaronder een Big Tour houten-3 en een compactere houten-5 en 7. Er komen ook LTDx-hybrides op de markt.

Alle LTDx-metalwoods liggen vanaf 11 februari in de winkel.

Prijs: € 499 (driver), € 389 (driver junior), € 299 (woods), € 249 (hybrides)

Laatste nieuws