Getest: PG-Powergolf trolley

De elektrische trolleys van het Duitse PG-Powergolf zien er prachtig uit, maar er wel een heel stevig prijskaartje aan. Dit is dan ook geen Volkswagen, maar een luxe Audi ontdekten we tijdens een test.
@media (max-width: 679px){#fig-617229bf188fc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-617229bf188fc img{#fig-617229bf188fc img.lazyloading{width: 470px;height: 470px;}}@media (min-width: 680px) and (max-width: 680px){#fig-617229bf188fc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-617229bf188fc img{#fig-617229bf188fc img.lazyloading{width: 624px;height: 624px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-617229bf188fc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-617229bf188fc img{#fig-617229bf188fc img.lazyloading{width: 1290px;height: 726px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-617229bf188fc img.lazyloading{background: #eee;}#fig-617229bf188fc img{#fig-617229bf188fc img.lazyloading{width: 948px;height: 533px;}}Getest: PG-Powergolf trolley

In Duitsland gaat goed altijd boven goedkoop. Sterker nog, ingenieur Peter Ganser, de oprichter van PG-Powergolf, vond de trolleys van zijn landgenoten van JuCad prachtig, maar was van mening dat de bouwkwaliteit beter kon. Hij ontwikkelde een meer robuust exemplaar dat qua prijs ook net wat lager zat.

Dat laatste is overigens relatief: je betaalt meer dan voor de Engelse trolleys van MotoCaddy of PowaKaddy, maar daar krijg je een modern, handgemaakt design voor terug. Het instapmodel van gecoat hardstaal luistert naar de naam Nitro en kost € 1499, terwijl je voor de Zorro en de Evolution (bij beide kun je kiezen voor titanium of RVS) respectievelijk € 2490 en € 2990 betaalt.

De laatste vouw je in elkaar zonder dat je ook maar een schroef hoeft los te draaien, waarbij het voorwiel zich automatisch opzij vouwt en je een dunner pakketje overhoudt. Maar 'klein' is niet het doel van de trolleys van PG-Powergolf. Mooi en functioneel wel. De motor is stil, krachtig en traploos. Vooral dat laatste is erg fijn, want het voorkomt dat jouw ideale looptempo precies tussen twee snelheden in zit – iets wat vervelender is dan het lijkt, weten we uit ervaring.

@media (max-width: 680px){#fig-617229bf1933c img.lazyloading{background: #eee;}#fig-617229bf1933c img{#fig-617229bf1933c img.lazyloading{width: 624px;height: 0px;}}@media (min-width: 681px) and (max-width: 1320px){#fig-617229bf1933c img.lazyloading{background: #eee;}#fig-617229bf1933c img{#fig-617229bf1933c img.lazyloading{width: 980px;height: 0px;}}@media (min-width: 1321px){#fig-617229bf1933c img.lazyloading{background: #eee;}#fig-617229bf1933c img{#fig-617229bf1933c img.lazyloading{width: 1272px;height: 0px;}}
De zwarte Nitro.

De accu's zijn bescheiden van formaat, maar berekend op heuvelachtige Duitse banen, waardoor ze in het vlakke Nederland opvallend lang mee gaan – zowel uit de 18- als de 36 -holesbatterij haal je zomaar negen extra holes. De twee topmodellen hebben een automatische parkeerrem, die je door het indrukken van een knop tijdelijk even kunt overrulen om je trolley een paar meter verder neer te zetten. Praktisch.

De parapluhouder verdient een speciale vermelding. In plaats van een bout waarmee je 'm aan het frame moet bevestigen, draai je hier het hele bovenstuk waardoor de ring onderaan de houder zich om het handvat van de trolley sluit. Op deze manier kun je dus heel snel en eenvoudig de stand van je paraplu aanpassen als bijvoorbeeld de wind opsteekt. Ook daar is over nagedacht.

Ook daar is over nagedacht. Dit is geen Volkswagen maar een luxe Audi met alles erop en eraan. Ja, daar betaal je voor, maar het rijdt wel héél erg lekker. Kijk voor meer informatie op elektrische-golftrolley.com.

Laatste nieuws