Net als de Speedzone drivers hebben de woods een lichtgewicht kroon van koolstoffiber en een machinaal gefreesd clubblad, om de toegestane limieten van het trampoline-effect zo dicht mogelijk te benaderen. Op de zool zitten flexibele rails die de sweetspot vergroten en over een groot oppervlak zorgen voor een hoge vertrekhoek en veel balsnelheid.
Met drie King Speedzone fairwaywoods bedient Cobra een brede groep golfers. Het standaardmodel heeft veel gewicht achterin en een iets minder diep clubblad, wat zorgt voor een hoge balvlucht en maximale vergevingsgezindheid. De Tour genereert weinig spin en heeft een strakke balvlucht, terwijl de Big Tour het grootste profiel heeft, een naar voren gelegen zwaartepunt en sterkere loft, waardoor hij vooral excelleert vanaf de tee.
Het clubblad wordt voor het grootste deel machinaal gefreesd, om de bolling en de verschillende diktes zo precies mogelijk te krijgen en de balsnelheid te maximaliseren.
Zoals alle clubs van Cobra zijn ze uitgerust met Cobra Connect om data over je slagen te verzamelen en zo slimmere keuzes te kunnen maken.’
Prijs: € 299
Golfers Magazine zegt: ‘Voor de meeste golfers biedt de standaard Speedzone de beste combinatie van afstand en vergevingsgezindheid, maar omdat wij zelden een driver in de tas hebben, ging onze voorkeur uit naar de Big Tour. Van het gras slaan we toch liever een hybride en van de tee is dit een monster.'
'Hij genereert opvallend weinig backspin, wat samen met een hoge balvlucht resulteert in heel veel lengte – precies wat je verwacht van een ‘driververvanger’. Het forste clubhoofd geeft volop vertrouwen om voluit door te halen en door de aanpasbare hosel kun je de balvlucht ook nog optimaliseren – zowel in hoogte (3º loft) als curve (stimuleren van een draw).'
Vooral van de tee kan dit finetunen heel effectief zijn om meer fairways te vinden en de maximale lengte uit je drives te halen. Cobra heeft altijd een neusje gehad voor het ontwerpen van uiterst effectieve drivers en woods en de Big Tour is een briljante mix van beide.’