Dragen of duwen?

Als iets je prestaties op de baan negatief beïnvloedt en de kans op een goede score verkleint, zou je het dan doen? Nee toch? Investeer daarom in een trolley.
Draagtas of trolley

Als je je clubs draagt moet je tot honderd keer per ronde je tas oppakken en neerzetten. Dit zorgt voor extra belasting op je lichaam, waardoor je sneller moe wordt en de kans op blessures vergroot. Daarnaast wijst onderzoek uit dat het dragen van je clubs over negen holes maar iets meer calorieën verbrandt dan als je duwt (721 tegen 718).

'Met een duwtrolley heb je minder kans op fysieke klachten', zegt onze fitnessinstructeur Liesbeth Pauwels. 'De golfswing is sowieso een zware beweging voor je rug. Als je extra belasting kunt voorkomen door je clubs te duwen in plaats van te dragen, moet je dat doen. Het scheelt.'

Nadelen dragen
- Je tas honderd keer per ronde optillen en neerzetten
- Gebruik extra energie
- Extra gewicht (8-15 kilo) op je schouders en ruggengraat
- Fysieke achteruitgang
- Vermoeidheid en blessures
- Verbrandt nauwelijks extra calorieën


Voordelen duwen
- Loopt makkelijker
- Geen extra gewicht op je schouders
- Geen zware tas tillen
- Spaart energie
- Minder kans op blessures
- Verbrandt meer calorieën dan je denkt

Laatste nieuws