/https%3A%2F%2Fcdn.pijper.io%2Fsource%2Fgolfers-magazine%2Fgolfersmagazine%2Fuploads%2F2018%2Fdecember%2Fschermafbeelding_2018-12-13_om_09.17.55.png)
Peter van den Broek is als enige van de drie oprichters van het in 2007 begonnen initiatief nog betrokken bij LinkedGolf, en is nog altijd onverminderd enthousiast over de 'club' die ze ruim tien jaar geleden begonnen.
'We begonnen ooit met dit initiatief omdat we bij een netwerkdag merkten dat we daar – aan netwerken – eigenlijk helemaal niet toekwamen. Als je niet weet met wie je in de flight zit, als je niet weet wie de andere deelnemers zijn, dan is het lastig gericht contacten te leggen. LinkedIn was destijds sterk in opkomst, en ons idee om golfers op die manier te binden, bleek aan te slaan. Heel snel zaten we op zevenduizend leden. Inmiddels zijn het er negenduizend waarvan een klein deel heel actief is, een behoorlijk deel vooral meeleest en af en toe meedoet, en het grootste deel slechts nu en dan langskomt. Zeker aan het begin organiseerden we regelmatig wedstrijden en allerlei andere activiteiten, maar daar ging erg veel tijd in zitten dus dat werd op een gegeven moment minder.'
In al die jaren bleef LinkedIn de basis van LinkedGolf, totdat er enkele maanden geleden een eigen platform werd gelanceerd.
'LinkedIn heeft zeker zijn waarde bewezen en zal dat altijd houden, alleen, op dat platform ben je ook erg afhankelijk van wat je van hun mag – en vooral niet mag – doen. Heel kort door de bocht gezegd: als zij de knop omzetten, kan je ineens niets meer. Dat is geen prettige gedachte en werkt beperkend, vandaar dat we een aantal maanden geleden begonnen zijn met linkedgolf.nl. Op dit platform kan je – of je nu bij ons aangesloten bent of niet – berichten vinden van experts uit de golfwereld, tips van pro's en meningen en opinies die sterk af kunnen wijken van de heersende opinie. Wat onveranderd is, is dat we een leuke groep enthousiaste golfers willen binden en verbinden, want dat is nog steeds waar het ons uiteindelijk om gaat.'