Wilson D7 driver: optimale balvlucht

Zo min mogelijk gewicht, een snel clubblad en een optimale balvlucht voor verschillende swingsnelheden... Wilson Staff heeft bij de D7 metalwoods niets aan het toeval overgelaten.

Wilson D7 driver: optimale balvlucht

De D7 driver is uitgerust met zogenoemde Re-Akt technology, een combinatie van een extreem licht design en clubbladtechnologie die moet zorgen voor meer balsnelheid en dus langere drives. Voor dat laatste is ook een optimale balvlucht essentieel en met Dynamic Launch Control is er dan ook een driver voor drie verschillende typen spelers.

Om de bovenkant zo licht mogelijk te maken en vibraties en geluid te dempen bestaat de kroon uit twee lagen koolstofcomposiet met daartussen een laag kevlar. Het hele clubhoofd weegt maar 192 gram.

'We begonnen met het ontwerpen van de clubhoofdvorm en hebben vervolgens al het overbodige gewicht verwijderd', legt Innovation managar Jon Pergande uit. 'Die 25 gram hebben we vervolgens weer op strategische plaatsen in het clubhoofd geplaatst om het geluid te verbeteren en de balvlucht te optimaliseren.'

Wilson Staff noemt dit finetunen van de balvlucht Dynamic Launch Control, waarbij het zwaartepunt bij elke loft net ergens anders ligt.

Bij de 9º zit er meer gewicht voor in het clubhoofd, zodat spelers met een hoge swingsnelheid niet te veel spin genereren en een lagere vertrekhoek hebben.

Voor gemiddelde swingsnelheden is er de 10º loft, waarbij het zwaartepunt meer middenin het clubhoofd ligt, wat resulteert in een hogere balvlucht en meer spin.

De 13º loft is bedoeld voor golfers met een lage tot bescheiden swingsnelheid: het meest gewicht zit achterin en in de hiel, wat de hoogste balvlucht geeft en een draw stimuleert.

Er is ook een vrouwenversie met 13,5º loft (onder)

De D7 drivers zijn uitgerust met een lichte maar stabiele UST Mamiya Helium shaft van 57 gram (S), 46 gram (R) of 45 gram (A). Ook de MicroLite Lamkin grip is zo licht mogelijk gehouden.

De nieuwe D7 lijn omvat tevens fairwaywoods (15, 18 en 21 graden) en hybrides (19, 22, 25 en 28 graden), waarbij Wilson een volledige andere weg is ingeslagen dan bij hun voorgangers.

Voor het uiterlijk is geluisterd naar tourspelers, in de kroon zijn uitsparingen gemaakt om gewicht te besparen en een hard roestvrijstalen clubblad (455 carpenter steel) zorgt voor veel balsnelheid.

'We hebben gewicht weggehaald waar we het niet wilden hebben en dat zorgt voor veel betere prestaties', aldus Pergande. ' Net als bij de drivers kun je de D7 fairwaywoods en hybrides sneller swingen met dezelfde inspanning, wat logischerwijs resulteert in meer lengte.'

De D7 metalwoods liggen eind deze week in de winkel.

Prijs: € 299,- (D7 driver), € 169,- (D7 wood), € 149,- (D7 hybrid)

www.wilson.com