Elk component van de twee nieuwe drivers is ontwikkeld om zo veel mogelijk power te genereren, van het interne chassis tot de aerodynamische vorm. Cobra heeft het hierbij over zes verschillende zones.
Met de 'Power Zone' wordt het clubblad bedoeld, een onderdeel dat cruciaal is om snelheid te genereren. Het wordt voor het grootste deel machinaal gefreesd, om de ronding en de verschillende diktes zo precies mogelijk te krijgen. Hierdoor kunnen de toegestane limieten zo dicht mogelijk worden benaderd. Om te voorkomen dat ze te 'snel' worden, wordt elk clubblad gecontroleerd.
Het titanium chassis wordt aangeduid met de 'Strength Zone'. Dit onderdeel moet sterk genoeg zijn om de krachten op te vangen, maar het is ook zo licht mogelijk gemaakt. Het bespaarde gewicht is vervolgens laag en diep in het clubhoofd geplaatst om de vergevingsgezindheid te bevorderen.
De 'Light Zone' betreft het gebruik van meer koolstoffiber in de kroon dan ooit. Dit zorgt voor de noodzakelijke stijfheid van het clubhoofd, terwijl 25 gram gewicht wordt bespaard dat weer elders gebruikt kan worden.
Zoals de naam 'Low CG Zone' al doet vermoeden, ligt het zwaartepunt van de Speedzone drivers laag. In de vorige versie (de Speedback) ging dit om 40 gram, nu is dat 69 gram, wat volgens Cobra resulteert in een hogere vertrekhoek, lagere spin en maximale balsnelheid.
Het nieuwe design van de Speedzone drivers vermindert de luchtweerstand en verhoogt daarmee de clubhoofdsnelheid. Cobra noemt dit de 'Aero Zone'.
Tot slot is er een 'Stability Zone', want je wilt al die snelheid natuurlijk wel onder controle houden. Er is gewicht naar de zijkanten en de achterkant van het clubhoofd verplaatst, om maximale stabiliteit (hoog MOI) te bieden als de sweetspot wordt gemist.
De bovenstaande technologieën vind je terug in alle modellen, die verkrijgbaar zijn met gele of witte details.
De King Speedzone (links) heeft een traditioneel design en dankzij de verplaatsbare gewichten in de zool kan de betere speler de vertrekhoek en spin beïnvloeden en zo zijn balvlucht optimaliserewn.
De iets grotere King Speedzone Xtreme (midden) biedt een consistente, rechte balvlucht en maximale vergevingsgezindheid. Dit model is het best geschikt voor het gros van de amateurs.
Er is ook een vrouwenmodel (rechts).
Met drie King Speedzone fairwaywoods (linksonder) bedient Cobra een brede groep golfers. Het standaardmodel heeft veel gewicht achterin en een iets minder diep clubblad, wat zorgt voor een hoge balvlucht en maximale vergevingsgezindheid. De Tour genereert weinig spin en heeft een strakke balvlucht, terwijl de Big Tour het grootste profiel en een sterkere loft heeft, waardoor hij vooral excelleert vanaf de tee.
De King Speedzone hybrides (rechtsboven) zijn beschibkaar met lofts van 17 tot 24 graden en hebben holle rails onder de zool die zorgen voor een hogere vertrekhoek en meer afstand.
De Speedzone familie ligt vanaf half januari in de winkel.
Prijs: € 449 (drivers), € 299 (woods), € 229 (hybrids)